Groep 4 (I. Hofsink en G. Hofsink)

Groep 4 in actie voor Indonesische vertelbijbels

Meer informatie

Bijna iedere christen heeft thuis wel een Bijbel liggen. En misschien ook wel meer dan één. In Nederland hebben we allerlei verschillende soorten Bijbels. Zo bestaan er Bijbels voor kleuters, tieners, volwassenen en noem maar op. Maar niet voor iedereen is het vanzelfsprekend om een eigen Bijbel te hebben. Voor veel christenen in Azië en Afrika is dit namelijk heel anders. Vaak hebben ze maar net genoeg geld om eten en drinken te kunnen kopen. Dat maakt het kopen van een eigen Bijbel een stuk lastiger. Én wat moet je met een Bijbel die je niet kan lezen? Want veel mensen kunnen zelf niet lezen of er is geen Bijbel in hun eigen taal te koop. Ze kunnen dan niet goed begrijpen wat er in de Bijbel staat. Want niet in elke taal is er een Bijbel beschikbaar: voor maar 50% van alle talen wereldwijd is er een Bijbel in die taal vertaald. Voor veel talen dus nog niet!

Groep 4 van de Casper Diemerschool in Bergentheim wil hier verandering in brengen! Zij willen - samen met Verre Naasten - dat iedereen de kans moet krijgen om in hun eigen taal over God te kunnen horen en lezen. Daarom organiseren zij de sponsoractie #haastjevoorjemaatje. Met het opgehaalde geld kunnen er bijvoorbeeld kinderbijbels uitgedeeld worden aan kinderen in Indonesië. Of kan er een kinderbijbel met korting gekocht worden. De tekeningen in deze nieuwe kinderbijbel zijn gemaakt door Indonesische kunstenaars, dus sluiten helemaal aan bij de leefwereld van de kinderen in het land. Ook worden er met de opbrengsten evangelisten getraind om Bijbelverhalen op een aansprekende manier door te kunnen vertellen. Dit wordt gedaan door middel van de CeriA-bijbelverteltraining.

Verder is Verre Naasten in Indonesië betrokken bij het vertalen van de Bijbel in het Korowai. Deze taal wordt gesproken door de mensen van de Korowai-stam en zij leven middenin het oerwoud. Inmiddels is het Marcus-evangelie vertaald en beschikbaar. In een boekje, maar ook als geluidsbestand, in de eigen taal. 

Groep 4 van de Casper Diemerschool gaat zich inzetten voor vertelbijbels in Indonesië. Help je ook mee om Gods woord wereldwijd te verkondigen? Sponsor dan via deze pagina de school bij dit mooie initiatief. 

Breng deze actie extra onder de aandacht met een gave poster. Je kunt zelf de tekst bepalen en de poster vervolgens printen en overal ophangen. Iedereen kan een poster maken voor deze actie dus ook vrienden, familie, collega’s, de mensen uit je sportteam of klasgenoten. Hang de poster op in de supermarkt, bij winkels achter het raam, bij bedrijven of op school. Als je het vriendelijk vraagt en uitlegt waarvoor het is dan is het ophangen van een poster vaak geen probleem.

15/02/2020
09:59

Anoniem

Bekijk alle

2 op de 3 mensen wereldwijd kennen Jezus niet, dat raakt ons, jou ook? Jouw kerk wil mensen vertellen over Jezus; wereldwijd! Daarom ondersteunen we samen met jouw kerk, lokale kerken in het buitenland die daar volop mee bezig zijn en het geloof delen, in woord en daad! Doe mee, deel via het missionproject van jouw kerk Jezus’ levensreddende boodschap! Verre Naasten is de landelijke mission-organisatie van en voor kerken. Onze missie is: geloof delen wereldwijd!